Thursday, February 11, 2010

Hello. 雪のNYより久し振りに

Hi I don't know what I'm going to write first. I haven't been writing anything on my blog over two months already. I had the crazy hectic days a whole month in December, 2009. I only had a day off on Christmas day. And I was visiting Japan in January. I had a great time with my family. We cerebrate New Year is one of the biggest holiday than Christmas in Japan. My mother cooked the best traditional new year food I had ever. I hadn't visited Japan for Five years. So I really enjoyed staying there and it was a busy stay. I recovered from a jet-lag now.
It was snowing in NY today. The show storm was coming but if living in city, I didn't feel it doesn't seem the big storm. Anyway, the picture is I took from my studio's window. The snow on the branches is very beautiful.

2ヶ月以上ブログを書けなかったんですが、皆さん、どんな新年を迎えましたか?もう節分も過ぎてしまったんですか。昨年11月半ばから忙しくて、特に12月は狂った様に、毎日睡眠不足で、クリスマスの日だけ、たった一日休んで、1月は日本に用事があって帰国してました。5年振りだったので、忙しい滞在に成りました。でも。家族とのお正月を楽しく過ごしました。母が作ってくれたお正月料理、とっても美味しく頂きました。久し振りだったので沢山の知人や友人と逢いたいと思っていましたが、時間的に無理でした。
今日は雪が振って、冬(雪)の嵐という事でニューヨークの公共の学校は閉校だったけど、あまり積もらなくて、子供達ががっかりしているんじゃないかと思った程でした。都会に住んでると雪の嵐と言ってもそれ程感じられない。木の枝に積もった雪が美しくかったので写真を。私のスタジオの窓から。

8 comments:

Unknown said...

Nice! Welcome back.

Julia Takagi said...

Oh, welcome back !!! I'm glad you have had such a great time with your family :)
We always go to Germany over X-mas and it was also great to see my father again.
Yes, please visit me, when you come to Fukuoka !!! You are always welcome at my place ^_^
We will move at the end of March, I'm already excited. Please mail me at martoo1973@yahoo.de if you come there.

YOKO said...

きれいな雪ですね。東京も、今は雨ですが、予報では雪になるかもしれません。今年は雪が2度くらい積もりましたよ。
道産子の私は、雪が積もるとうれしいけれど、いつも買っているビッグイシューのおじさんのことが気になったりもします。
ご家族と楽しいお正月が過ごせて、なによりでしたね。
お忙しそうなご様子ですが、おからだを大切になさってくださいね。

Mayumi Takagi said...

Hi Walter,
Thank you. How are you doing?

Hi Julia Takagi,
It's a wonderful for you to go to Germany Christmas season.
Fukuoka is a nice city. Oh! I think people in Fukuoka speak in the Hakata-ben( Hakata dialect) that you may not understand. But it's fun to lean so enjoy!

Mayumi Takagi said...

Yoko-san,

東京も雪が積もったんですか。Yokoさんは、北海道出身でしたよね。少々の雪じゃ驚かないでしょうね。
NYは、雪かきが徹底しているから、ストリートから雪が消えるのが早いです。
まだまだ寒い日が続くと思いますので、お身体に気を付けて下さい。

joseph's art and stuff said...

Welcome back, hope you enjoy the snow.

Mayumi Takagi said...

Thank you, joseph. I think it's more snow in your place.
Take care....

joseph's art and stuff said...

so far this year we've only had one "real" snow fall and that all melted away. it has been a very mild winter.